8 veckor har gått fort...

Hemsidan har legat nere några veckor på grund av att min dator la av vilket resulterade i att alla mina program försvann. Sen klyddade det ytterligare med installationer osv, men nu fungerar allt och hemsidan kommer därför börja uppdateras igen.

Under dessa veckor som hemsidan legat nere har det hänt en del här hemma. Zuki insåg en dag att hon kanske var ganska rolig i alla fall, den där svarta yrtotten, och busade med henne en liten stund...

Hon hittade en egen liten favoritsovlpats i trädgården där hon har fått spendera allt mer tid av sitt liv - i alla fall de dagar det varit fint väder.

Hon och Ginza har verkligen funnit varandra och Ginza leker fint med henne så ofta hon har möjlighet.


Hon har även blivit väldigt envis och älskar att ha dragkamp med leksakerna själva, så väl som med oss tvåbenta!

Hon har börjat äta torra kulor ibland och även hittat sin favoritsovplats här inne i vardagsrummet. Dessutom har hon fått ett nytt namn; Kickan

Vi har börjat med koppelträning också vilket hon inte gillade så där jättemycket i början, men det går bara bättre och bättre för varje gång.

I onsdags var vi på besiktning och vaccination hos veterinären så nu är det bara klippning kvar innan hon är klar för flytt. Efter veterinärbesiktningen körde vi och lämnade tillbaka Nova till matte & husse men innan dess fick de leka en sista gång tillsammans.


Samma kväll, när Nova inte längre fanns här och tog hand om Kickan, tog plötsligt Zazza på sig ansvaret och började leka och mysa med henne vilket hon fortsatt med sen, varje dag. Hon är lustig den där Zazza, när Nova bodde här ville hon inte alls ha med Kickan att göra, men nu är det nästan det enda hon vill.



Kram Jannica, ELJAJOS


Tassavtryck:

Lämna ett tassavtryck här:

Mitt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:

Trackback