Valparna är 3 veckor... och två dagar

Tänk vad tiden går fort... Nu kan de se och höra, och går faktiskt ganska så stadigt på sina fyra ben. Någon t o m försökte skälla lite...ja, e´man en pudel så e´man!! En del fyrbenta har varit och tittat och beundrat de små lakritstrollen. Pontus, som Ni ser på bilden nedan, har varit här med nästan hela sin stora , trevliga familj och gosat med de små. De ska bli ägare till en av hanarna - trevligt! Tiken ska ju Eva och Lazli ha, som har väntat länge på sin lilla pudelflicka Hon ska kallas för Nova! Fint namn till en liten pudelflicka, tycker jag.
Idag har valparna också fått möjlighet att smaka på "riktig" mat, dvs uppblött torrfoder. Ja, Ni kan ju gissa vad de tyckte om det !
Hoppas Ni följer oss i fortssättningen. Själv ska jag åka ifrån hemmet över helgen så jag lämnar med största förtoende över "valpvårdandet" till min duktiga dotter, Jannica! Jag ska nämligen till Öland på utställningar med wheatens; "Rufus" och "Xy". Håll gärna tummarna för oss!

//Lena, ELJAJOS

P.S Tack Lena, Fredrik och Bailey( våra hundars bästa hundkompis! som är en shetland sheepdog, jämngammal med vår Alison dvs 12½år) för den söta lilla buketten i blått och rosa, som vi använt som bakgrund på fotona!!







Hokki:                                              Hazze:

Hampe:                                                Hikka:


Tassavtryck:

Lämna ett tassavtryck här:

Mitt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:

Trackback