Utomhus för första gången

Valparna trivs i sin nya stora hage som fiskarna i vattnet. Och nöjda är de...ja, alla utom röd hane som ännu en gång är först med att inse att världen trots allt är större... Står man utanför hagen är hans favoritplats vid utgången där han står på bakbenen och kikar över kanten. Det skulle inte förvåna mig om han snart börjar klättra på gallren som några i Ginzas kull gjorde, haha.
                                                    Röd hane                                                                           Rosa hane
                               Ljuslila hane                                                                     Lila hane
                                                              Ljusblå hane & Lila hane
Ginza har också så smått börjat leka med sina små älsklingar. Här leker hon med mörkblå tik:
Som rubriken redan avslöjat har valparna idag besökt trädgården för första gången, och det inte mindre än två gånger. När jag var på jobb tog mamma ut dem, och sen när jag kom hem ville jag också busa lite med dem i trädgården, så då fick de komma ut en gång till. Ute trivdes dem precis lika bra och fann ro ganska snabbt. Det är verkligen det bästa med att ha valpar på sommaren - att de kan vara utomhus! :]
                            Lila hane & Gul tik                                                   Röd hane & Ljuslila hane
                                       Gul tik                                                                         Ljusblå hane
                  Ljusblå hane & Ljuslila hane                                                        Mörkblå tik
                                   Röd hane                                                                  Gul tik & Rosa hane
                                    Grön tik                                                                            Röd hane
När Ginza är trött på att vara omringad av åtta valpar hittar hon en fristad på en plats högt upp. Utomhus gömde hon sig på bänken där hon både fick vara ifred och samtidigt hade full koll på vad som hände nedanför henne. :]
Nu vinkar Gul tik godnatt och jag säger detsamma! /Jannica, ELJAJOS


Tassavtryck:

Lämna ett tassavtryck här:

Mitt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång

Min e-postadress: (publiceras ej)

Adressen till min blogg/hemsida:

Mitt avtryck:

Trackback